Uw klanten gaan allemaal mee met de laatste trends en komen hierom vaak via Google uit bij hun oplossingen. Blijf niet achter ten opzichte van uw concurrentie en huur een zoekmachine optimalisatie (SEO) bureau in! Misschien bent u wel bekend met zoekmachine optimalisatie (SEO), maar niet met een zoekmachine optimalisatie bureau. Dit is natuurlijk niet gek. Zeker als u heeft gehoord dat SEO een gratis manier is om hoog in Google te komen, waarom zou u dan toch betalen om dit te laten doen? En wat zijn eigenlijk de stappen die komen kijken bij Search Engine Optimalisation?
Wat is een zoekmachine optimalisatie bureau?
Een zoekmachine optimalisatie bureau houdt zich bezig met website optimalisatie en daarmee SEO. Deze SEO bureaus worden ingehuurd door bedrijven die net een website hebben die nog niet loopt, of die een website willen opzetten. De reden dat SEO gratis is, is omdat er op natuurlijke (organische) wijze een structuur en verdeling in resultaten wordt gemaakt in Google. De resultaten die het beste antwoord geven op bepaalde zoekopdrachten worden bovenaan in Google weergegeven. Google heeft een manier van scannen van websites, waarbij het door zoekmachine optimalisatie een positieve indruk ontvangt van uw website. Het uitvoeren van website optimalisatie (SEO) is echter zeer lastig en moet foutloos gaan. Met deze reden is het doorgaans gunstiger te investeren in een zoekmachine optimalisatie (SEO) bureau, dat ervoor zorgt dat uw website daadwerkelijk bovenaan in Google komt.
SEO 101
SEO optimalisatie vindt plaats door uw website on-page én off-page te optimaliseren. Dit wordt door de meeste zoekmachine optimalisatie bureaus gedaan door de drie stappen:
Technische optimalisatie
SEO Content
Linkbuilding (off-page)
Zoals u ziet is er één off page aspect; linkbuilding. Er wordt echter gestart met de website optimalisatie. SEO on-page. Technische optimalisatie houdt in dat de basis van uw website wordt geoptimaliseerd voor Google. Er wordt voor gezorgd dat er goede zoektermen worden gebruikt, en dat de structuur en snelheid van de website ideaal zijn voor Google. Daarnaast wordt de deur opengezet om de SEO content aan Google voor te leggen. Deze content moet dan ook door SEO bureaus geschreven worden in het teken van bepaalde zoekwoorden, zodat het duidelijk wordt waar in Google uw website hoog geplaatst moet worden. De laatste stap, linkbuilding, vindt plaats op externe websites. Er wordt naar uw website verwezen vanaf websites die een hoge autoriteit hebben, waardoor Google meer aanzien krijgt voor uw website. Een zoekmachine optimalisatie bureau weet zoals gezegd de ins en outs van SEO optimalisatie en biedt u een kans om structureel hoog in Google te komen staan. Neem nu contact op met SAM Online Marketing om te zien wat voor u de mogelijkheden zijn!