De targeting-specialist houdt zich bezig met het opzetten van gerichte advertentiecampagnes in sociale netwerken, evenals met hun optimalisatie en analyses. Gerichte advertenties, op voorwaarde dat de doelgroep correct is gekozen, maakt het mogelijk om uw advertenties alleen te laten zien aan die mensen die er mogelijk in geïnteresseerd kunnen zijn. Verwar een SMM-manager, een contentmarketeer en een targeting-specialist niet. Natuurlijk kunnen al deze hypostasen onder bepaalde omstandigheden in één persoon worden belichaamd, maar in een ideale wereld zou dit niet zo moeten zijn. Gerichte reclame vereist in de regel aanzienlijke investeringen, en om de resultaten bij te houden, hebt u oplettendheid, doorzettingsvermogen en het vermogen om te werken met webanalysetools nodig. Wanneer je tegelijkertijd een foto van een kat moet zoeken en een longread voor Facebook moet schrijven, wordt het moeilijker om je te concentreren. Het geheim van succes zit in een zorgvuldige segmentering van de doelgroep en een zelfverzekerde kennis van specifieke tools of platforms. Elk sociaal netwerk heeft zijn eigen advertentieaccount en zijn eigen kenmerken. Ze kunnen verschillen in de mogelijkheden om de doelgroep aan te passen, mogelijkheden om een publiek te bereiken, enz. Daarnaast zijn er diverse diensten, platformen en systemen waarmee je sneller en efficiënter campagnes opzet. Bijvoorbeeld, zoals Hiconversion, MyTarget, K50. Een goede targeting-specialist weet dat u uw doelgroep en alle gegevens die daarover beschikbaar zijn, kwalitatief moet beoordelen. De campagne kan en moet niet alleen op geolocatie, geslacht en leeftijd worden geconfigureerd. Elk sociaal netwerk heeft gebruikersgegevens die kunnen worden gebruikt om vertoningen te verfijnen en dienovereenkomstig betere prestaties te leveren. Voor Vk kunnen dit bijvoorbeeld de groepen zijn waar de gebruiker lid van is, voor Fb – de interesses die hij noteerde. Het is belangrijk om te begrijpen dat een bezoeker van een sociaal netwerk daar niet komt om iets te kopen, maar om nuttige inhoud te vinden en te communiceren, dus reclame mag niet opdringerig en ongecompliceerd zijn, maar moet organisch worden geïntegreerd in de informatiestroom van uw potentiële klant. Een goede targeting-specialist moet hiermee rekening houden en begrijpen dat de kwaliteit van inhoud en advertenties rechtstreeks van invloed is op conversies. Het beroep van targeting-specialist is technisch moeilijk, dus u moet de kandidaat de meest specifieke vragen stellen. Wat zijn bijvoorbeeld de belangrijkste verschillen tussen sites: welke functies zijn beschikbaar op sommige en niet op andere, welke soorten betalingen en in welke indelingen bestaan er op sites, welke soorten targeting zijn beschikbaar. Maar op de beste manier zal de ervaring van een specialist een testtaak kunnen weerspiegelen voor het opzetten en opzetten van advertentiecampagnes of een audit van een bestaand account met opmerkingen over de instellingen en suggesties voor verbetering. U kunt ook voorstellen om een plaatsingsstrategie te maken voor een echt lopend project. Hier moet u zowel de algemene logica als de diepgang van de uitwerking en kennis van effectieve plaatsingstactieken evalueren (met specifieke voorbeelden). Een goede richtspecialist zou naar mijn mening hardwerkend, ijverig en verantwoordelijk genoeg moeten zijn om niet lui te zijn en alle kennis en ervaring toe te passen, omdat we in ons vak vaak, om een resultaat te bereiken, verschillende benaderingen en hypothesen lang en aanhoudend moeten testen. U moet alle risico’s van het investeren in gerichte advertenties op competente wijze aan de klant of interne klant kunnen overbrengen om dezelfde reden dat we niet meteen werkhypothesen vinden en tests geld opslokken – het is erg belangrijk om de verwachtingen van de klant op elkaar af te stemmen. Ten slotte moet een goede specialist zelfkritisch zijn, leren van collega’s en concurrenten en een sterk ontwikkeld zelflerend vermogen hebben om oplossingen te vinden voor niet-standaard en complexe gevallen. Maar voor de werkgever zou het tweede punt het meest waardevol moeten zijn, aangezien de meest voorkomende reden voor de lage efficiëntie van gerichte reclame juist de onzorgvuldige aanpassing in een haast, onvoldoende nauwgezette uitwerking van hypothesen en een klein aantal tests is. Natuurlijk moet een goede specialist analysesystemen begrijpen en met statistieken kunnen werken. Interview vragen:
|
https://www.globalrecruitment.info/ |