Freepictures
Image default
Internet marketing

Wat is SEO en waarom is het onmisbaar voor jouw bedrijf?

SEO is een acroniem voor Search Engine Optimization. Simpel gezegd is het het proces om van uw website een site te maken die beter scoort in de zoekmachines dan andere websites met dezelfde niche of markt als de uwe. Dus waarom is SEO belangrijk? Lees hier alles over “Wat is SEO?”.

Zoekmachines zijn belangrijk

Zoekmachines zijn een belangrijke manier om verkeer naar uw site te krijgen – dat wil zeggen als u de juiste inhoud hebt. Mensen die op het internet surfen zijn bijna altijd op zoek naar informatie die ze nodig hebben. Als uw site die verschaft maar niet zichtbaar is wanneer ze ernaar zoeken, dan is uw site zo goed als nutteloos.

Zichtbaarheid is de sleutel

SEO maakt uw site zichtbaarder voor internetgebruikers. Marketing is alles over het krijgen van meer mensen om te zien wat je verkoopt of promoot. SEO is als marketing in de zoekmachine. Het is een geweldige manier om mensen die zoekmachines gebruiken te vertellen:  “Hé, kijk, ik heb wat je nodig hebt”. En let wel, de meerderheid, zo niet alle, mensen gebruiken zoekmachines.

Wat is het doel van SEO?

Het doel van SEO is om de kwantiteit en kwaliteit van inkomend verkeer naar uw website te verhogen. Het is gunstig voor zowel de consument en het bedrijfsleven, omdat het verbindt zoekers met inhoud die het meest relevant is voor hen. Dit betekent dat de consument de informatie die ze zoeken, terwijl het bedrijf krijgt directe blootstelling aan hun gewenste doelgroep, omdat ze het verstrekken van nuttige informatie die de zoeker helpt een weloverwogen beslissing te nemen tijdens hun consument betrokkenheid cyclus.

Waarom heeft mijn bedrijf SEO nodig?

Organisch zoeken is meer zichtbaar, meer engaging en resulteert in meer verkeer

Organisch zoeken is de belangrijkste generator van verkeer naar websites, het besturen van 51% van alle verkeer.

  • Aankoopbeslissingen beginnen bij zoekmachines: De Digital Influence Index heeft aangetoond dat 89% van de consumenten zoekmachines gebruiken om aankoopbeslissingen te nemen. Of de aankoop nu online of offline plaatsvindt, het eerste onderzoek begint bij zoekmachines.

  • SEO resulteert in meer conversies: SEO genereert meer inkomende leads en levert tot acht keer meer conversies op dan andere marketing- en verkoopkanalen.

  • SEO is niet voor niets de levensader van online engagement. Het levert betere resultaten op een meer kosteneffectieve manier als het gaat om klantenwerving dan traditionele benaderingen.

Wat gebeurt er wanneer een bedrijf een SEO-programma implementeert?

SEO levert tastbare, meetbare KPI’s op. Duidelijk gedefinieerde zakelijke doelstellingen maken de weg vrij voor KPI resultaten die kwantificeerbaar en kwalificeerbaar zijn – zodat de voordelen van specifieke SEO praktijken kunnen worden gezien en op de juiste manier worden aangepast. Lees hier meer over zoekmachine optimalisatie.

https://ralfvanveen.com/