De beroemde zin: “Spreek een bericht in na de piep”. Elke smartphone is voorzien van een voicemail waar vrienden en familie een bericht kunnen achterlaten wanneer je afwezig bent. Wordt de voicemail nog vaak gebruikt en is dit nog een behoefte van de consument? Persoonlijk maak ik weinig gebruik van de voicemail en ben vast niet de enige. Wanneer je iemand opbelt en diegene niet opneemt probeer je juist de voicemail te vermijden zodat je hier geen belminuten aan hoeft te besteden. In plaats van het achterlaten van een bericht via de voicemail, stuur je een appje om te laten weten dat je hebt gebeld. Wanneer je een goede indruk moet achterlaten bij bijvoorbeeld een nieuwe stage of werkgever is het wel belangrijk dat je een goede voicemail bericht hebt. Wanneer je niet in staat bent om de telefoon op te nemen is dit het eerste wat ze van je horen en dus ook de eerste indruk. De zin in het begin van dit artikel is het standaard voicemail bericht van de meeste smartphones. Wanneer je dit bericht persoonlijk maakt, kan dat heel gewenst zijn bij een nieuwe werkgever. Zorg er wel voor dat het kort en krachtig blijft. Ook wanneer je een bedrijf hebt is een voicemail belangrijk. Je kan op deze manier contact zoeken met je klanten wanneer je er even niet bent. Wil je toch altijd bereikbaar zijn voor klanten, dan kan je een antwoordservice inschakelen. Deze persoonlijke telefoniste kan je krijgen via bijvoorbeeld www.antwoordservice-telefoonservice.nl. Wanneer je eindelijk een telefoniste hebt die altijd de telefoon kan opnemen, zorg dan alsnog voor een duidelijke voicemail in de avonduren. Laat bijvoorbeeld weten wanneer de klant weer kan terugbellen. Via de informele weg wordt er dus minder van de voicemail gebruikt gemaakt dan via de formele weg. Dit is ook wel logisch omdat je hierdoor je professionaliteit moet tonen. |
http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl/ |