Freepictures
Image default
Computers / Internet / Searching

Wel of niet social media inzetten voor je bedrijf?

Je kunt er tegenwoordig niet meer omheen, vrijwel elk bedrijf maakt de laatste tijd gebruik van social media kanalen. Denk hierbij aan Twitter, Facebook of Instagram. Maar ook op YouTube zie je dat veel bedrijven hun producten willen promoten. Maar hoe pak je dit nou eigenlijk aan? Het lijkt zo gemakkelijk, een Twitter pagina of Facebook pagina onderhouden voor je website, maar er komt toch wel vrij veel bij kijken. Het is namelijk erg verstandig om vooraf een aantal dingen op een rijtje te zetten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het doel, je doelgroep, de ‘spelregels’ van de verschillende social media kanalen en meer!

Met welke doel wil je social media gaan inzetten?
Voordat je ergens mee begint, stel je een doel vast. Dit geldt ook bij inzetten van social media. Je kunt namelijk beter vooraf een doel vaststellen, zodat je een streven hebt om naar toe te werken. Een doel om social media te gaan inzetten kan bijvoorbeeld het volgende zijn: social media gebruiken als vorm voor webcare, het werven van nieuw personeel, het vergrootten van je naamsbekendheid of het promoten van nieuwe producten. Welke info heb je nodig van je doelgroep?

Je doelgroep zijn de mensen die je wil bereiken via Social Media. Maar voor dat je hen kan bereiken via een kanaal, moet je natuurlijk wel weten op welke social media kanalen je doelgroep allemaal actief zijn. Dit kan bijvoorbeeld Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest of LinkedIn zijn. Maar ook bijvoorbeeld Snapchat is de laatste tijden sterk in opkomst. Mar niet elke leeftijd bevind zich op elk social media kanaal. Het is daarom waarschijnlijk verstandiger om dit eerst uit te zoeken, voordat je zomaar overal een account op gaat aanmaken. Daarnaast is het ook belangrijk dat je weet op welke tijden je doelgroep het meest online actief is. Alleen zo kun je succesvol social media inzetten voor bedrijven.

http://www.smpa.nl/